Opruimen komt

nooit goed uit.



Galit Soesan  

structuur & organisatie

Wat ik doe:

structuur & organisatie


Sommige mensen vinken fluitend hun takenlijstjes af, anderen voelen zich eerder overweldigd door alle ballen die ze hoog moeten houden. Zij dromen van een leven, huis of bedrijf waar alles soepel loopt en waar ze zich kunnen focussen op wat ze graag willen doen - in plaats van op brandjes blussen. Maar ze hebben geen idee hoe ze dat gedaan krijgen.

 

Als jij naar meer structuur in je leven zoekt, kan ik je daarbij helpen.
Ik help met gewoon beginnen, een plan maken en eventueel ook met het uitvoeren of begeleiden van processen.

 

Met Bureau Praktisch help ik jou of jouw organisatie met het aanbrengen van structuur bij de volgende projecten:

  • opruimen
  • begeleiding administratie particulieren en kleine ondernemers (inrichten en stroomlijnen back office)
  • invoeren of begeleiden van projectmanagement 
  • herstelcoach voor mensen met ernstig letsel (bv niet-aangeboren hersenletsel en dwarslaesies)
  • structuur aanbrengen voor mensen met ADHD
  • het coördineren en begeleiden van een verhuizing


 

Mail voor een gratis en vrijblijvend intakegesprek naar

mail@bureau-praktisch.nl.


Alvast zelf aan de slag?


Op deze websites geef ik een aantal tips!


>> op de website van NHA (klik)

>> op de website van Margriet (klik)

>> op de website van RTL Nieuws - zolder (klik)

>> op de website van RTL Nieuws - vouwtips (klik)

>> volg een videocursus op Unschooled (klik)

Hulp na ernstig letsel


Het plannen van taken of de volgorde van verschillende handelingen bepalen, zijn vaardigheden die na het oplopen van ernstig letsel (zoals bijvoorbeeld niet-aangeboren hersenletsel en dwarslaesies) niet meer vanzelfsprekend zijn. Dit heeft grote gevolgen.

 

Als professioneel herstelcoach help ik mensen met ernstig letsel hiermee.

 

Door de lopende zaken te structureren en te begeleiden bij het beheer van een takenlijst, neem ik de wanhoop bij deze gedupeerden weg en zoeken we samen naar oplossingen om weer structuur en overzicht te krijgen. Stap voor stap implementeren we deze hervonden vaardigheden in het dagelijks leven. Op die manier ontwikkelen we een systeem waarin belangrijke of terugkerende taken weer kunnen worden uitgevoerd.

 

Dit is altijd maatwerk, want elke situatie en uitdaging is anders. Aan mij de bijzondere taak om te luisteren, te kijken en te helpen bij de transitie naar een leven dat ze weer aan kunnen. Ik haal alle ruis weg en zorg voor een duidelijke en overzichtelijke situatie.

 

Het menselijke aspect is hier erg belangrijk. Ik laat mensen altijd in hun waarde. Met zachte, maar duidelijke woorden zorg ik ervoor dat er gebeurt wat nodig is en ik help bij het doorhakken van knopen. Het doel is altijd dat de persoon met wie ik werk weer grip op zijn of haar leven krijgt en dat de zaken administratief en juridisch goed geregeld worden. 

 

Als er sprake is van een lopende letselschadezaak kan inschakeling vaak ook op verzoek van de betrokken partijen.

Galit Soesan


Na mijn studie Kunstgeschiedenis aan de Universiteit Leiden liep ik stage bij het Mauritshuis in Den Haag en werkte ik voor Kunst & Cultuur Noord Holland. Van 2000 tot 2020 werkte ik twintig jaar bij organisatiebureau Verstegen & Stigter waar ik verantwoordelijk was voor de productie van verschillende culturele projecten.


Organiseren en structureren is mijn tweede natuur. Ik houd van aanpakken, ben resultaatgericht en besluitvaardig. Mijn manier van werken is no nonsense: plan van aanpak maken, mouwen opstropen en gáán.


Met mijn twintig jaar ervaring als eventmanager bij Verstegen & Stigter en als moeder van drie kinderen, overzie ik snel wat de oorzaak van de chaos is en hoe ik het beste kan helpen om de gewenste resultaten te bereiken. Meer overzicht en structuur betekent minder stress en onnodig tijdverlies.


Lees ook een interview met mij op LinkedIn en in het tijdschrift Vriendin.

Tarieven


Bij elke nieuwe opdracht die ik aanneem, hoort een intakegesprek van ongeveer een uur. Dit gesprek is gratis en geheel vrijblijvend.

Op basis van het intakegesprek maak ik een offerte. Na akkoord op deze offerte kunnen we aan de slag!


De duur van een afspraak/sessie hangt af van de hulp die gezocht wordt, maar om een indicatie te geven: opruimklussen duren 3 à 4 uur per keer; afspraken in het kader van ernstig letsel duren over het algemeen maximaal 2 uur per keer.


Particulieren

Particulieren betalen € 75 per uur* inclusief btw; eventuele reis- en parkeerkosten worden apart in rekening gebracht.


* Bij medische indicatie of ernstig letsel is het uurtarief op aanvraag;

   

Zakelijk

Bedrijven betalen € 85 per uur exclusief btw; eventuele reis- en parkeerkosten worden apart in rekening gebracht.

OPRUIM-EXPERT VAN HET TELVISIEPROGRAMMA

EIGEN HUIS & TUIN


Sinds 2020 ga ik tweewekelijks op pad als opruim-expert van het televisieprogramma Eigen Huis & Tuin: Lekker Leven (RTL4).


Kijk de afleveringen terug via Videoland of lees een van de artikelen (in het blauw) over de opruimtips die ik in de afleveringen gaf.

SEIZOEN 1 (2020)

Aflevering 3:   De werkkamer

Aflevering 8:   De kinderkamer

Aflevering 13: De studentenkamer

Aflevering 18: De garage

Aflevering 23: De gangkast

Aflevering 28: De keuken

Aflevering 32: De boekenkast

Aflevering 37: De berging

Aflevering 42: De schuur

Aflevering 52: De woonkamer (studentenhuis)

Aflevering 57: De keuken (studentenhuis)

Aflevering 62: De waskamer

Aflevering 67: De hoekjes in huis

SEIZOEN 2 (2021)

Aflevering 2:   De kledingkast

Aflevering 12: De garage

Aflevering 22: De administratie

Aflevering 32: De kledingkamer

Aflevering 42: De digitale administratie

Aflevering 52: De speelgoedkast en meer

Aflevering 62: De keuken

Aflevering 72: De werkkamer

SEIZOEN 3 (2021)

Aflevering 7:   De to-do-lijst

Aflevering 17: De zolder

Aflevering 32: De vakantieplanning

Aflevering 47: Digitaal opruimen

Aflevering 62: Werkkamer op zolder

Aflevering 67: Hal en werkkamer

Aflevering 82: Het kerstdiner

SEIZOEN 4 (2022)

Aflevering 7:   Tienerkamer

Aflevering 17: Nostalgische spullen

Aflevering 27: Studentenflat

Aflevering 37: Hockeyclub

Aflevering 45: Online opruimen

Aflevering 52: Inzamelen goed doel

Aflevering 67: Speelhoek

Aflevering 82: Verhuizen

Aflevering 92: De klus-garage

Aflevering 102: De keuken

Aflevering 112: De kledingkast

Aflevering 122: De scoutingclub

Aflevering 137: het atelier

Aflevering 152: Opvouwtips

Aflevering 167: Kerstpullen opbergen

SEIZOEN 5 (2023)

Aflevering 7: Veiligheid in huis

Aflevering 17: De hobbykamer

Aflevering 27: Ritme in huis

Aflevering 37: Na overlijden dierbare

Aflevering 52: Koningsdag

Aflevering 67: Inpakken koffer


Tips: slim opbergen in een klein huis


SEIZOEN 6 (2023)

Aflevering 22: De zolder

Aflevering 32: Selfcare in huis

Aflevering 47: De hobbykamer

Aflevering 62: De zolder & werkkamer

Aflevering 72: Recycle kerst


SEIZOEN 7 (2024)

Aflevering: De logeer- en hobbykamer

Aflevering: De berging


DE PODCAST ON TOP OF MY SHIT


Hoe geef je je leven opnieuw vorm als je er plotseling alleen voor komt te staan? Draagt een georganiseerd leven bij aan meer levensgeluk? Ik onderzoek samen met mijn jeugdvriendin en copywriter Shoshanna de Goede hoe ze haar nieuwe leven als plotseling fulltime alleenstaande ouder en ondernemer meer structuur en flow kan geven.


Vriendin Shoshanna was mijn eerste (proef)klant en toen Shoshanna’s man na een ziekbed overleed, vouwde ik maandenlang wekelijks haar was.

Welke tips geef ik haar om het leven weer op de rit te krijgen en te houden? Waarom is het zo lastig om je inbox, je kinderen, je looproutes en je hoofd te organiseren? Hoe vind je een goede balans tussen routines en spontaniteit?


In 7 sessies bespreken we samen - met humor en zonder elkaar te ontzien - de heetste organisatorische hangijzers waar Shoshanna tegenaan loopt.

HET FILMPJE DAT VIRAAL GING



In januari 2020 ging een filmpje viraal dat ik voor de grap voor mijn kinderen maakte!


Op social media is het filmpje meer dan een miljoen keer bekeken en duizenden keren gedeeld. Ik werd op straat herkend en ging zelfs een paar keer met onbekenden op de foto! Ook op de radio, bij Gerard Ekdom, werd er aandacht aan besteed.


Naar aanleiding van het filmpje stond ik in het kerstnummer 2020 van tijdschrift Vriendin (zie links) en ben ik geïnterviewd door journaliste Shoshanna de Goede voor haar LinkedIn-serie CAREER JOURNEYS (zie rechts).

Geef mij cadeau!

CADEAUBON BESTELLEN


Ken je iemand die heel graag wil opruimen, maar er niet aan toe komt of zich er niet toe kan zetten? Geef dan een Bureau Praktisch-cadeaubon!

Een cadeaubon kost € 75 (één uur aan de slag) en is inclusief een intakegesprek.

Bestel een cadeaubon via het formulier hiernaast. 


Na het plaatsen van je bestelling ontvang je binnen drie dagen de cadeaubon(nen) en een factuur in je mailbox.

Neem contact met ons op

Mail mij 

bij vragen of voor een gratis en vrijblijvend intakegesprek 

mail@bureau-praktisch.nl
Bureau Praktisch


Galit Soesan

structuur & organisatie


KvK 71953337

NL39ABNA0490327486

BTW NL001712293B20


Share by: